Кінець липня приніс зниження цін на всіх регіональних ринках сталеливарної сировини

03.08.21

metal-294x300Вартість чавуну знижується на всіх регіональних ринках через падіння цін на металевий брухт і плоский прокат

Покупці роблять мінімальні закупівлі в очікуванні прояснення ситуації на ринку готової продукції. Як наслідок, ініціатива при ціноутворенні повністю знаходиться в їхніх руках. В даній ситуації експортери почали скорочувати пропозиції намагаючись зупинити спадний тренд.

В останній тиждень липня на ринку Сполучених Штатів контракти укладалися переважно з постачальниками з Бразилії, виробничі потужності яких зараз практично не завантажені. В результаті місцеві виробники охоче йдуть на поступки американським покупцям, угоди укладалися за 570-580 $/т fob північні порти Бразилії. При цьому попит на сировину з СНД невисокий через непоступливість російських і українських експортерів.

В Азії котирування передільного чавуну знаходяться в діапазоні 580-590 $/т cif, вартість попиту впала до 570 $/т cif. Ціна попиту просіла під впливом зниження котирувань сталевого брухту і високих запасів чавуну на складах у імпортерів, а також ослаблення попиту на плоский прокат.

Згідно з прогнозами аналітика УПЕ Добровольського Юрія, в першій половині серпня на ринку чавуну очікується продовження зниження вартості чавуну в зв’язку з високою ймовірністю падіння цін на брухт і доведення запасів до нормативного рівня. Також на котирування буде тиснути слабкий попит на готовий прокат. При цьому істотного зниження цін у зв’язку з обмежуючим фактором високої собівартості виробництва матеріалу не прогнозується.

На біржі в Роттердамі ціни на металевий брухт знижуються на тлі слабкого попиту на довгий прокат і високих запасів у імпортерів, що дозволяє їм скоротити закупівельну активність, в очікуванні істотних дисконтів.

На ринку Туреччини угоди укладалися лише епізодично. Американський трейдер погодився продати велику партію змішаної сировини, в якій брухт марки HMS 1&2 (80:20) був оцінений в 475 $/т cif. Укладений контракт істотно вплинув на настрої на ринку, і більшість продавців виставили ціни пропозицій на рівні 465-470 $/т cif. Проте ціни не прийнятні для трейдерів внаслідок збереження високої закупівельної вартості матеріалу на внутрішніх ринках їх країн.

На ринку Азії вартість металевого брухту також знижується. Трейдери розуміють неминучість подальшого продовження спадного тренда і поспішають вивантажити накопичений матеріал. З іншого боку, заводи дуже вибірково підходять до закупівель, оскільки мають значну кількість альтернативних пропозицій. На даний момент, ціна на брухт марки HMS1 становить 465 $/т cif порти Південної Кореї.

Згідно з прогнозами аналітиків «Укрпромзовнішекспертизи» котирування металевого брухту будуть продовжувати зниження в зв’язку з доведенням імпортерами залишків до нормативного рівня і перегріву ринку. Також на ціни буде тиснути збільшення пропозиції з боку експортерів США і ЄС. Однак зниження цін не буде істотним – низькі показники збору брухту в США і високі ціни на внутрішніх ринках найбільших експортуючих країн обмежать масштаб падіння.