Пом’якшення карантину позитивно вплинуло на червневі ціни довгого і плоского прокату

07.07.20

imagesПом’якшення карантину і поступове відновлення виробництва в більшості регіонах сприяли зростанню цін на початку травня та впродовж першої половини червня

Пожвавлення попиту, в першу чергу в Китаї і Південно-Східній Азії, дозволило постачальникам в середині червня підняти котирування на $15-29 в порівнянні з кінцем травня в залежності від регіону. Підтримку підвищувальному тренду на ринках прокату в цей період надавало здорожчання брухту в Туреччині і зростання спотових цін на руду в Китаї.
У другій половині червня ситуація на ринку погіршилася під впливом відразу декількох факторів: ослаблення попиту через дощі в Китаї, надлишкова пропозиція матеріалу на ринку, негативні очікування подальшого економічного спаду на тлі безперервної пандемії COVID-19. Під тиском негативних факторів трейдери і кінцеві споживачі знизили торгову активність, і після розміщення першочергових замовлень, зайняли вичікувальну позицію. Падіння цін на початку липня посилилося, і котирування за минулий тиждень знизилися на $5-10 в більшості регіонів.

У Китаї внутрішні ціни на арматуру і катанку опустилися до $526/т і $536/т exw з 13% ПДВ, що на $6 нижче, ніж тижнем раніше. На експортних напрямках пропозиції китайських компаній поки що залишаються на досить високому рівні $400-430/т fob по заготівлі, $450-470/т fob по арматурі і $440-470/т fob катанці, що не викликає інтересу у покупців ПСА. На початку червня на ринках Південно-Східної Азії діапазон пропозицій заготовки від постачальників СНД, Туреччини та Близького Сходу становив $395-410/т cfr, арматура та катанка були доступні по $420-454/т cfr і $440-470/т cfr відповідно. Імпортери практично не проявляють інтересу і виставляють зустрічні пропозиції на $ 10-15 нижче. На зниження попиту впливає поставка матеріалу, який закуплений раніше за ще нижчими цінами.
Аналогічна картина ослаблення попиту спостерігається на ринках MENA. Слабка торгівля змусила ряд єгипетських компаній знизити ціни на $ 6-27. Спостерігалася активність покупців в Саудівській Аравії, які прагнуть поповнити склади до триразового підвищення ПДВ з 5% до 15% з 1 липня, пройшла. На початку липня імпортні ціни на заготовку в регіоні знизилися на $5 до $375-405/т cfr, арматура просіла до $430-435/т cfr.

Спад цін на брухт і обмеженість ринків збуту змушує турецькі компанії проводити агресивну знижувальну політику. Внутрішні і експортні ціни на заготовку в перший тиждень липня впали на $10 до $390-400/т exw і $380-390/т fob. Арматура та катанка подешевшали на $5-10.

Пом’якшення карантину і пожвавлення попиту дозволили підняти завантаження українських потужностей з 33-34% в квітні – травні до 41% на початок липня. Запаси довгого прокату в українських портах Чорного моря за червень скоротилися на 27 тис. тонн до 341 тис. тонн.

Експерти «Укрпромзовнішекспертизи» прогнозують негативний тренд. Розмістивши першочергові замовлення, покупці в липні будуть знижувати торгову активність зважаючи на сезонний спад споживання в літній період в країнах MENA і сезон дощів в Південно-Східної Азії. Відновлення обсягів виробництва в більшості регіонів в умовах все ще недостатньо високого споживання призведе до погіршення балансу ринку та зростанню надлишкової пропозиції. У цих умовах виробники будуть змушені проводити гнучку цінову політику і надавати знижки для стимулювання покупців.

Ситуація на ринку плоского прокату не відрізнялася стабільністю. На регіональних ринках плоского прокату затишшя. Виробники хотіли б і надалі продовжити підвищувати рівень цін, але попит з боку споживачів залишає бажати кращого. На тлі сезону дощів в регіоні Південно-Східної Азії, зниження котирувань сталевого брухту в Туреччині і нової методики квотування імпортного прокату в Європі споживачі вважають за краще утримуватися від замовлень великих партій продукції.

Стрімке зростання внутрішнього попиту в Китаї змінило ситуацію в другій половині травня. Більшість експортерів перенаправили обсяги на даний ринок, що, на тлі все ще зниженого через COVID-19 виробництва, посприяло приросту цін в травні-червні на $50-60 від рівня локального мінімуму.

Рівень торговельних запасів у Китаї протягом місяця перманентно знижувався (15 тижнів поспіль). Попит на прокат в червні стабільно зростав. Спотова ціна г/к і х/к рулонів в Шанхаї за місяць (з 4 червня по 2 липня) виросла на 75-80 юанів до 3720 і 4120 юань/т. Експортна ціна г/к рулонів на початку червня була 425-435 $/т, а на початку липня – близько 440 $/т fob.

В кінці червня вартість слябів і г/к рулонів в країнах Південно-Східної Азії досягла 395-405 і 443-450 $/т cfr відповідно. На початку місяця ціни були на $15-20 нижче.
Слабкий попит не зупинив європейських виробників, які мають намір збільшити ціни. Arcelor Mittal Europe вже оголосив про зростання базових котирувань для своїх активів на €30. Постачальники очікують відновлення попиту з боку автосектора, а також перерозподілу ринку на свою користь через нові правила квотування імпорту після 1 липня.

Завершення Рамадану, збільшення внутрішнього попиту і позитивна динаміка цін на брухт дозволили турецьким виробникам практично без опору домогтися в угодах приросту цін. За червень ціни на г/к рулони на внутрішньому ринку зросли на $15-20 до 440-450 $/т exw. Рівень пропозицій піднімався до 470 $/т exw. На х/к прокат спочатку відбулося стрімке зростання з 500-520 до 545-555 $/т exw, але в останні тижні, в умовах ослаблення попиту і падіння котирувань брухту, ціни на дану продукцію впали до 510-530 $/т exw.

Сприятлива кон’юнктура ринку Китаю і активізація турецьких споживачів після завершення Рамадану дозволили постачальникам г/к рулонів з СНД кілька разів підвищити червневі ціни. Останні ціни угод на г/к і х/к прокат з Росії та України склали відповідно 410-420 і 460-475/т fob, що на $15-25 вище, ніж на початку червня.
Збільшення завантаження потужностей в США і падіння цін на брухт привели до відкоту спотових цін на г/к рулони в другій половині червня на $38 до 524 $/т exw. Для х/к прокату падіння було $6.

Експерти «Укрпромзовнішекспертизи» прогнозують, що липень скоріш за все буде переломним з точки зору динаміки цін на плоский прокат в портах Чорного моря, адже рівень виробництва на основних ринках (в тому числі в Китаї) повинен повністю відновитись, конкуренція – істотно посилитись, вартість сталевого брухту і контрактного коксівного вугілля – просісти. Рівень цін на залізну руду буде залежати від ситуації в Бразилії, але на поточний момент очікується відновлення обсягів поставок. Попит на китайському внутрішньому ринку вже демонструє ознаки просідання в сезон дощів. Переорієнтації постачальників СНД з ринку Південно-Східної Азії назад на ринки Туреччини та країн ЄС як мінімум буде супроводжуватися просіданням рівня цін в портах Чорного моря. Також варто відзначити, що турецький уряд вже вжив низку заходів з підтримки сталевого сектора, а саме знизило ціни на енергоносії і повідомило СОТ про намір ввести імпортні мита на ряд товарів з ЄС.