На ринках сталеливарної сировини прогнозується зростання цін

23.02.21

metal_10.07.2017Друга половина лютого не принесла змін котирувань передільного чавуну на всіх регіональних ринках. Експортери не знайшли спільної мови з імпортерами щодо підвищення вартості продукції. Імпортери не укладають великі угоди в очікуванні прояснення ситуації в сегменті плоского прокату.

Незважаючи на те, що в США ціни на лом пішли вгору в більшості штатів, вартість чавуну залишається в діапазоні 495-505 $/т cif. При цьому американські металурги почали переговори з постачальниками з Бразилії і Росії, розуміючи необхідність виходу на ринок для поповнення запасів. Експортери з Бразилії не поспішають збільшувати пропозицію, маючи на даний момент альтернативу поставок на внутрішній ринок, де попит зростає.

На ринку Туреччини цінове протистояння посилюється і як наслідок укладається мінімальна кількість угод. Трейдери готові імпортувати сировину не дорожче ніж по 500 $/т cif, тоді як експортери не згодні співпрацювати при цінах нижче 510 $/т. При цьому запас міцності переговорної позиції покупців низький, адже багато хто з них потребує оперативного постачання сировини.

Згідно з прогнозами аналітиків «Укрпромзовнішекспертизи», в найближчі тижні котирування передільного чавуну почнуть зростати слідом за цінами на металевий брухт і плоский прокат. Також підтримку котируванням чавуну буде надавати і передбачуване зростання цін на залізорудну сировину. Однак здорожчання матеріалу навряд чи буде тривалим через нестабільний попит на рулони і сляби.

Якщо на регіональних ринках чавуну тимчасове затишшя, то котирування металобрухту зросли на всіх напрямках. Турецькі і Південнокорейські імпортери, вийшовши з активними закупівлями для поповнення запасів, дали можливість трейдерам підняти вартість брухту на 15 $/т на всі марки сировини.

За словами заступника директора «Укрпромзовнішекспертизи» Добровольського Юрія на турецькому напрямку відзначається сплеск закупівель, оскільки тривала відсутність заводів на ринку призвела до падіння залишків нижче допустимого рівня. Турецькі заводи уклали угоди з продажу великих партій арматури в Африку. Це дало їм можливість піти на поступки покупцям сировини з США і укласти кілька угод на матеріал марки HMS 1&2 (80:20) по 415 $/т cif. При цьому здорожчання заготовки з Китаю не дозволяє імпортерам почати закупівлі напівфабрикатів, що дало можливість споживачам диктувати цінові умови.

На ринку Азії вартість брухту HMS1 залишилася незмінною – 400 $/т cif. У той же час японський брухт марки HMS2 подорожчав на 10$ і зараз торгується по 370 $/т fob. Південнокорейські покупці також потребують поповнення запасів, які істотно виснажилися за період низької ділової активності в попередні тижні.

Добровольський прогнозує, що в найближчі тижні ціни на металевий брухт виростуть на всіх ринках зважаючи на активне поповнення запасів великими імпортерами і зростання попиту на арматуру на Близькому Сході і в Північній Африці. Також підтримку котируванням надаватиме й скорочення пропозиції брухту з боку експортерів з США.