На регіональних ринках сталеливарної сировини переважає негативний тренд

12.10.20

metal_В перший тиждень жовтня ціни на переробний чавун пішли вниз на всіх регіональних ринках через здешевлення якісних марок сталевого брухту і зниження попиту на плоский прокат. Крім цих двох факторів тиск на котирування чинило зростання складських запасів у металургів

На ринку США найбільшим попитом користується сировина з Бразилії. Американські експортери готові поставляти невеликі партії в короткі терміни, що є вирішальним фактором в умовах падаючого ринку. На ринку домінують знижувальні фактори – зупинка зростання завантаження сталеплавильних потужностей, падіння попиту на плоский прокат і здешевлення якісних марок сталевого брухту. Як наслідок, поточний діапазон робочих цін становить 360-370 $/т cif порти Нового Орлеана.

Скоротився попит на чавун в Туреччині через незначні продажі рулону місцевого виробництва. Імпортери прагнуть мінімізувати закупівлі, обходячись споживанням запасів і закупівлею якісних марок сталевого брухту на внутрішньому ринку. Поточна вартість матеріалу – 360-365 $/т cif.

Згідно з прогнозами аналітиків ДП «Укрпромзовнішекспертизи» найближчі тижні жовтня котирування чавуну будуть продовжувати знижуватися в зв’язку зі слабким попитом на плоский прокат і падіння цін на металобрухт. До того ж запаси у американських імпортерів уже досягли досить високого рівня. Однак навряд чи падіння буде істотним, тому що пропозиція матеріалу залишиться незначною.

Залишається негативної ситуація на регіональних ринках сталевого брухту через ослаблення попиту на довгий прокат. Наявність у підприємств досить високих складських запасів, дає їм можливість скоротити свою присутність на ринку й тим самим тиснути на вартість сировини. Також на зниження кількості укладених угод впливає ослаблення попиту на готовий прокат турецького виробництва.

Турецькі заводи намагаються диверсифікувати джерела надходження сировини, поступово переймаючи ініціативу. При цьому зупинка зростання цін на металобрухт на внутрішньому ринку США також грає на їх користь. Незважаючи на переважно негативну ринкову кон’юнктуру, трейдери не поспішають йти на значні поступки через слабкі показники заготівлі брухту на внутрішніх ринках своїх країн. Як наслідок, котирування базового виду HMS 1&2 (80:20) знизилися до 285-295 $/т cif.

В Азії котирування залишилися незмінними. Південнокорейські заводи наполягають на зниженні вартості, однак американські постачальники аргументують свою позицію обмеженими обсягами наявної сировини. Поточна вартість HMS 1&2 (80:20) коливається в діапазоні 285-295 $/т cif.

Прогнозуючи ситуацію на ринку брухту експерти УПЕ вважають, що в жовтні ціни на сировину продовжать знижуватись на тлі доведення запасів до нормативного рівня і ослаблення попиту на готовий прокат. Однак в листопаді висхідний ціновий тренд знову відновиться завдяки поліпшенню попиту на готову металопродукцію та істотне зниження складських запасів.