Ціни на сталеливарну сировину знизилися на всіх регіональних ринках

29.03.21

aramtura-360x272_ac13425cb924252c2ee0851758efc4eeУ другій декаді березня котирування передільного чавуну пішли вниз на всіх ринках. В основі цінового падіння лежить зниження котирувань на металевий брухт і ослаблення попиту на плоский прокат

Більшість угод покупці зі Сполучених Штатів укладали з бразильськими постачальниками, у яких виникли труднощі з реалізацією матеріалу на внутрішньому ринку, що змушує їх відвантажувати матеріал на експорт за зниженими цінами. Крім того, високе завантаження доменних потужностей в Бразилії створює надлишок пропозиції і, як наслідок, тиск на ціни. На даний момент вартість чавуну в портах Нового Орлеана становить 515 $/т cif.

На ринку Туреччини попит знизився з урахуванням наявної альтернативи дешевого металобрухту якісних марок і значної пропозиції з боку внутрішніх виробників. При цьому турецькі металурги мають у своєму розпорядженні досить високі складські запаси. В результаті ціни реальних угод просіли до 500-510 $/т cif середземноморські порти Туреччини.

Згідно з прогнозами заступника директора «Укрпромзовнішекспертизи» Добровольського Юрія в найближчі тижні котирування чавуну продовжать повільно опускатися слідом за цінами на металобрухт. Тиск на вартість матеріалу буде надавати і зростання пропозиції з боку бразильських постачальників, які зазнають труднощів з реалізацією матеріалу на внутрішньому ринку своєї країни.

Слідом за зниженням котирувань чавуну просіли ціни на металобрухт, на тлі високої пропозиції і складнощів металургів з реалізацією готового прокату. Наближення Рамадана і переважно негативні тенденції на ринку стимулюють металургів з Туреччини здійснювати мінімальні закупівлі в очікуванні ще більшого зниження цін. На даний момент турецькі виробники сталі зазнають труднощів зі збутом виробленої ними арматури у зв’язку з уповільненням роботи будівельного сектора напередодні Рамадана. З іншого боку, американські експортери мають в наявності великі обсяги нереалізованого брухту, що надає більшого тиску на вартість матеріалу. Як наслідок, ціна брухту HMS 1&2 (80:20) знизилася до 405-415 $/т cif порти Середземного моря.

На ринку Азії також відбулося просідання цін на металобрухт. Південнокорейські імпортери мають в наявність достатні складські запаси. При цьому японські постачальники пропонують великі обсяги брухту за зниженими цінами. В результаті котирування сировини марки HMS1 впали до 405 $/т cif, тоді як японський матеріал вже торгується по 380 $/т fob.

Аналітики УПЕ в найближчий місяць прогнозують поступове зниження котирувань металобрухту на тлі ослаблення попиту на довгий прокат, зниження вартості залізорудної сировини і збільшення пропозиції з боку постачальників із США та ЄС. Також негативний вплив на ціни нададуть і досить високі запаси сировини у найбільших імпортерів.